SSANGYONG PRESENTEERT volledig nieuwe Musso PICK-UP EN e-SIV ELEKTRISCHE concept IN GENÈVE

SSANGYONG PRESENTEERT volledig nieuwe Musso PICK-UP EN e-SIV ELEKTRISCHE concept IN GENÈVE

Dinsdag 6 maart 2018 —  

Volledig nieuwe Musso pick-up                                                           

 

  • Volledig nieuw multifunctioneel bedrijfsvoertuig biedt prestaties, veelzijdigheid en stijl

  • Quad-frame-koetswerkconstructie en beproefd 4WD-systeem leveren dynamische offroadcapaciteiten

  • Grote binnenruimte voor vijf inzittenden en superieur rijcomfort

  • Complete uitrusting inclusief geavanceerd infotainmentsysteem

 

SsangYong Motor Company (CEO Johng-Sik Choi, www.smotor.com/en) lanceerde vandaag zijn volledig nieuwe SsangYong Musso pick-up voor Europa op het autosalon van Genève in Zwitserland.

 

Als toonaangevende en enige SUV- en 4x4-specialist van Korea engageert SsangYong zich om zijn hele productportfolio op te frissen. Onlangs heeft de constructeur zijn SUV-gamma vervolledigd met de lancering van zijn volledig nieuwe vlaggenschip, de Rexton.  Door de Actyon Sports te vervangen door de nieuwe Musso - wat 'neushoorn' betekent in het Koreaans - kan het merk zich met hernieuwde focus richten op internationale markten. 

 

De Musso, die is gebaseerd op dezelfde architectuur en gebruikmaakt van dezelfde body-on-frame-constructie als de nieuwe Rexton, is een ​​extreem sterk bedrijfsvoertuig dat bij offroadrijden uitstekende prestaties en veiligheid biedt dankzij zijn quad-frame en vierwielaandrijving.

 

“We are pleased to introduce another brand new Sport Utility Truck, the new Musso for the pick-up customers with rigidity and durability. Musso will differentiate itself from the competition with a smart safety system as well as advanced features, towing capacity and versatility. We expect to repeat the success of the new Musso which has started in Korea with long wait list since its launch in January this year.” said CEO Choi.

De nieuwe Musso wordt aangedreven door een 2,2 liter grote turbodieselmotor van SsangYong, die een maximumvermogen van 181 pk en een koppel van 400 Nm levert. Hij is verkrijgbaar met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een 6-trapsautomaat van Aisin. Zijn veiligheidsvoorzieningen omvatten Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert en Blind Spot Detection om ongevallen te voorkomen. 

 

De Musso is verrassend goed uitgerust in vergelijking met andere pick-ups en pakt uit met een uitstekende schouder- en beenruimte. Bovendien zijn de zetels met nappaleder bekleed om extra luxe en comfort te bieden. Hij beschikt ook over een hypermodern infotainmentsysteem met een HD-scherm van 9,2 duim, Apple CarPlay, Android Auto, en bluetoothconnectiviteit.

 

Na zijn Europese debuut in Genève zal de Musso vanaf mei in Europa en internationaal verkocht worden.

 

e-SIV EV concept                                                   

 

  • Concept voor elektrische C-segment-SUV onthuld

  • Nieuw model geeft SsangYongs toekomstige richting aan op het vlak van mobiliteit, nieuwe technologieën en productontwikkeling

  • Designconcept - 'Nieuwe horizon, slimme dynamiek'

     

    De nieuwe, op het salon van Genève onthulde e-SIV-conceptauto is een strategisch model voor SsangYong, dat de toekomstige aanpak van het merk illustreert op het vlak van elektrische voertuigen, connectiviteit en autonoom rijden.

    Als SUV-specialist heeft SsangYong een breed gamma ontwikkeld van auto's voor gebruik op de weg, offroad en in zowel stedelijke als recreatieve omgevingen. De e-SIV is een elektrisch voertuig (EV) uit het C-segment en de vijfde elektrische conceptauto die het bedrijf presenteert. Eerdere modellen waren de KEV1 (2010), de KEV2 (2011), de e-XIV (2012) en de Tivoli EV-R (die in 2015 werd gepresenteerd op het autosalon van Genève).

     

    De e-SIV - wat staat voor Electric Smart Interface Vehicle - werd ontwikkeld om aan te tonen hoe vastbesloten SsangYong is om een geconnecteerde mobiliteitsoplossing te creëren in combinatie met autonoom rijden. Het bedrijf erkent dat verandering met het oog op een toekomstig mobiliteitsdenken alleen zal voortspruiten uit positieve interesse van de consument, engagement en ervaring. De e-SIV zal een cruciale rol spelen bij de ontwikkeling van de volgende generatie SUV's en EV's van SsangYong.

     

    Via het nieuwe designconcept 'nieuwe horizon, slimme dynamiek' belichaamt dit prototype de toekomstige look voor SsangYongs elektrische SUV's.

     

    De e-SIV verwerkelijkt de visie om 'een auto te creëren die ontworpen is voor drukbezette mensen'. Het was de ambitie van SsangYong om een ​​auto te bouwen met een 'slimme interface' die naadloos samensmelt met de nieuwste technologie om een ​​mobiele communicatieruimte te worden. Via spraakherkenning op basis van machinaal leren, e-commerce, het internet en geavanceerde autonome navigatie zal SsangYong echt een auto creëren voor mensen en de toekomst.

     

    De technologie voor autonoom rijden van de e-SIV maakt gebruik van een radar- en camerasensorsysteem. Deze zelfrijdtechnologie van niveau 2 herkent de auto en de rijstrook waarin hij rijdt en kan een veilige afstand houden tussen de auto en andere voertuigen op de weg. Deze technologie kan verder worden uitgerust met een extra sensor om de automatische rijstrookassistentie en de actieve rijfunctie uit te breiden tot niveau 3 van autonoom rijden.

     

    De connected car-functie van de e-SIV bestaat uit drie basiselementen en omvat het op afstand laden van de batterij van de auto door de voortgang van het laden via de smartphoneapp te volgen op basis van LTE-communicatie met de gespecialiseerde dienst voor elektrische auto's.

     

    Dankzij de telematicadienst kunnen een aantal functies op afstand worden gecontroleerd. Deze omvatten het in- en uitschakelen van de stroom, autodiagnostiek, voertuigbeheer, noodsituatierijden in geval van een ongeval en zelfs veiligheidsondersteuning voor de bestuurder.

     

    Het derde element is een infotainmentservice. Dit creëert diensten om de functies te personaliseren op maat van individuele comforteisen via machinaal leren en cloudgebaseerde spraakherkenning, en werkt via partnerschappen om muziek, radio en smart home-functies te beheren.

     

    Deze nieuwe connected car-functie van SsangYong is bedoeld om zowel de veiligheid als het comfort te verbeteren.

     

    De e-SIV is 4.560 mm lang, 1.870 mm breed, 1.630 mm hoog en heeft een wielbasis van 2.675 mm.

     

    -Einde-