SsangYong Tivoli

Escape from the ordinary

Dinsdag 26 mei 2015 — Nieuwe SUV uit het B-segment voor slimme bestuurders op zoek naar individualiteit, ruimte en praktische bruikbaarheid

  • Krachtige, stoere en dynamische urban stijl

  • Toonaangevende veiligheid binnen het segment met onder meer zeven airbags

  • Riante standaarduitrusting vanaf het basisniveau

  • 1,6-literEuro 6 benzine-& dieselmotoren

  • Twee- ofvierwielaandrijving

  • Inhoud

    01      Introductie

    02      Merkconcept

    03      Styling & design

    04      Prestaties

    - Aandrijfgroep

    - Rijgedrag

    - Offroadvaardigheden

    05      Veiligheid

    06      Comfort &gebruiksgemak

    07      Uitrusting

    08      Technische kenmerken

    1. INTRODUCTIE

     

  • Nieuwe SUV uit het B-segment voor slimme bestuurders op zoek naar individualiteit, ruimte en praktische bruikbaarheid

  • Krachtige, stoere en dynamische urban stijl

  • Toonaangevende veiligheid binnen het segment met onder meer zeven airbags

  • Riante standaarduitrusting vanaf het basisniveau

  • 1,6-literEuro 6 benzine-& dieselmotoren

  • Twee- ofvierwielaandrijving

     

    Met de dynamisch gelijnde Tivoli introduceert SsangYongeen volledig nieuwe urbanSUV in het B-segment. Hij maakt gebruik van een monocoqueconstructie en belichaamt SsangYong’sontwikkelingsfilosofie “Robust, Specialtyand Premium”. Zijn onderstel is helemaal nieuw, net als zijn koetswerk en zijn twee motoren. De Europees ogende Tivoli bindt wereldwijd de strijd aan in het segment van de compacte SUV’s met als sterkste wapens een uitzonderlijk veiligheidsniveau, verrassend veel binnenruimte, een meer dan rijkelijke uitrusting en uitgebreide personalisatiemogelijkheden.

     

    De Tivoli is het resultaat van topdesign gecombineerd met functionaliteit en gebruiksgemak. Hij richt zich tot de stijlbewuste klant die vorm en functie wil combineren in zijn nieuwe auto.

     

    De steeds sterker wordende downsizingtrend in Europa, waar meer en meer gezocht wordt naar valuefor money, is het resultaat van de aanhoudende economische druk en de wereldwijd toegenomen regelgeving. Dit heeft ervoor gezorgd dat het segment van de compacteSUV’s in 2014 20% van de totale SUV-markt uitmaakte - en naar verwachting zal het segment nog verder groeien.

     

    Wereldwijd is er een stijgende vraag naar milieuvriendelijke en erg zuinige auto’s. Om aan deze vraag tegemoet te komen biedt de Tivoli erg competitieve verbruiks- en CO2-uitstootniveau’s.Daardoor zal SsangYongkunnen concurreren met de grote autoconstructeurs en zal het zijn marktaandeel kunnen uitbreiden in de hele (ook Europese) SUV-markt, en niet alleen in het SUV B-segment.

     

    De Tivoli is het eerste nieuwe model dat wordt gelanceerd na de fusie van SsangYongen Mahindra&Mahindra. Hij is het resultaat van 42 maanden ontwikkelingswerk en een investering van 350 miljard Koreaanse won (280 miljoen Euro) enzet volop in op design, betrouwbaarheid, veiligheid, interieurruimte en praktische bruikbaarheid. Ook het feit dat hij beschikbaar is met vierwielaandrijving is een pluspunt ten opzichte van de andere SUV’s in het segment.

     

    SsangYong kan bogen op een aanzienlijke expertise op gebied van ontwerp en bouw van dieselmotoren. Die heeft de constructeur integraal aangewend om de nieuwe 1.6-liter e-XDi160 dieselkrachtbron te ontwikkelen met het oog op sterke prestaties, een minimale uitstoot en een verzorgde geluiddemping. Hetzelfde geldt voor de nieuw ontwikkelde 1.6-liter e-XGi160 benzinemotor. Beide krachtbronnen kunnen naar keuze gekoppeld worden aan een manuele of automatische overbrenging, en twee- of vierwielaandrijving.

     

    De veiligheid van de inzittenden was een topprioriteit voor deze auto, en de Tivoli biedt best in class-standaardenmet onder meer zijn zeven airbags – voor de passagiers voorin, zij- en gordijnairbags én een knie-airbag voor de bestuurder. Hij beschikt ook over een multifunctioneel ESP (Electronic Stability Program), Active RolloverProtection, Brake Assist, Hill Start Assist en ESS (Emergency Stop Signal), een bandendrukcontrolesysteem en een gordeldrachtverklikker op elk van de vijf zitplaatsen.

     

    Klanten die opzoek zijn naar praktische bruikbaarheid zullen blij zijn te vernemen dat de Tivoli tot de ruimste auto’s in zijn klasse behoort, zowel quazit- als qua kofferruimte, terwijl er ook heel wat bergvakken voorzien zijn. Omdat (vooral de jeugdige) bestuurders steeds meer belang hechten aan personalisatie, voorziet SsangYong zes kleurkeuzes voor de achtergrond van het instrumentencluster, alsook acht aantrekkelijke koetswerkkleuren en twee kleurkeuzes voor het interieur (beige of zwart), dat naar keuze wordt uitgevoerd in stof, kunstleder/stof of leder. Wie helemaal voor chic en trendy wil gaan, kan als optie voor een rood interieur gaan. Dankzij zijn Smart Steer-systeem zijn nog meer keuzes mogelijk, met drie vrij te kiezen verschillende stuurafstellingen.

     

    De Tivoli wordt sinds januari van dit jaar in Korea verkocht en was een instant hit: het maandgemiddelde lag op meer dan 2.600 verkochte exemplaren. Het model maakte zijn internationale debuut op het autosalon van Genève in maart. De Tivoli met benzinemotor zal vanaf juni in Europa en de rest van de wereld te koop zijn, terwijl de productie van de diesel- en vierwielaangedreven versies wordt opgestart in juli, zodat de eerste exemplaren in augustus kunnen worden uitgeleverd.

     

    Meer informatie vindt u op deFacebookpagina van SsangYong (https://www.facebook.com/ssangyongglobal) en de Tivoli-minisite (https://tivoli.smotor.com).

     

     

    2. MERKCONCEPT

     

    Deze volledig nieuwe auto werd genoemd naar Tivoli, de Italiaanse stad in de buurt van Rome die gekend is voor haar stijl. Ze is bekend voor haar culturele erfgoed en prachtige ligging, en de tuinen van Villa d’Este hebben anderen, zoals de Tivoli Gardens in Kopenhagen, reeds geïnspireerd om deze naam te gebruiken. Voor SsangYong is de nieuwe Tivoli ontworpen om met stijl en prestaties voor inspiratie en opwinding te zorgen.

     

     

    3. STYLING EN DESIGN

     

    Ontwerp buitenzijde

    De Tivoli is het resultaat van drie en een half jaar ontwikkelingswerk en werd op vier recente internationale autosalons aangekondigd onder de vorm van vijfelkaar opvolgende XIV conceptcars. Hij heeft een dynamische urban look met een hedendaags silhoueten omarmt de ritmische beweging van SsangYongs Nature-Born 3 Motion-designtaal.

     

    De mooie lijnen van de auto, die geïnspireerd zijn door hedendaagse stadsarchitectuur, weerspiegelen ook de vloeiendheid die in de natuur teruggevonden kan worden.

     

    De voorzijde van de wagen oogt sterk en doelbewust. De breedte wordt benadrukt door zijn slanke grille die doorloopt tot aan de koplampen, die samen geïnspireerd werden op de vleugels van een vogel in volle vlucht.

     

    Terwijl de voorbumper kracht uitstraalt, specifiek benadrukt door zijn dynamische luchtinlaat, is de lijn van de motorkap zachter van karakter en wijd uitgestrekt.

     

    In profiel loopt het ritmische karakter van de auto door totaan de achterbumper om hem een volumineuze en sterke houding te geven, aangevuld door de 16” of 18” lichtmetalen- of 18” gefacetteerde wielen.

     

    De brede C-stijl is een ander designelement dat SsangYong’s reputatie als bouwer van sterke, krachtige SUV’s onderschrijft, terwijl de chroomlijn die van de achterdeur over de voordeur en rond de basis van de voorruit loopt, de Tivoli doordringt van een sportieve premiumtoets.

     

    Aan de achterzijde trekt de evenwichtige en mooi geproportioneerde look het zelfbewuste, jonge imago van de Tivoli door, waarbij het ritme doorloopt langs de achterlichtblokkenom zo de achterkant en zijkant harmonieus te verbinden. De achterbumper zorgt voor een sterke basis, met erboven de wijd openende kofferklep en eronder de centraal gemonteerde achtermistlamp.

     

     

     

    Ontwerp interieur&binnenruimte

    Het interieur biedt de moderniteit van een luxueuze leefruimte, met een stijlvolle en hedendaagse look.  Ontworpen om bestuurders en passagiers een makkelijke toegang tot hun IT-toestellen te bieden biedt het ook stijl, praktische bruikbaarheid en heel wat bergruimte. Met 1.795mm biedt de Tivoli een van de breedste interieurs in zijn klasse. Het compacte maar tegelijk luxueuze interieur gaat ook gepaard met een binnen de klasse opmerkelijk grote binnen- en bergruimte, en de breedte van de centrale console wordt benadrukt door een look die opnieuw geïnspireerd is op de gestrekte vleugel van een vogel.

     

    Een ergonomisch ontworpen sportstuurwiel met afgeplatte onderzijde biedt een optimale grip, terwijl de bekleding ervan in premiumleder voor een topklassegevoel zorgt. De verwarmingsfunctie helpt ook om de handen van de bestuurder in de winter warm te houden.

     

    Decilindervormige instrumenten verbeteren de focus van de bestuurder en dragen bij tot het rijplezier, en voor het eerst kan in deze klasse de verlichting van het instrumentencluster gepersonaliseerd worden in zes subtiele achtergrondkleuren: rood, blauw, hemelsblauw, geel, wit of zwart.

     

    De semi-kuipstoelenzijn ergonomisch ontworpen met twee stevigheidsniveausmet het oog op een schitterend comfort en een optimale lichaamsondersteuningbij het rijden en in het bijzonder in de bochten.

     

    De functies en materialen van de stoelen werden zorgvuldig geselecteerd om de look & feel van de stoelen van een sportwagen te creëren, maar steeds met het comfort van de passagiers in het achterhoofd. Ze zijn veelvuldig verstelbaar en gaan prat op bijzonder kwalitatief aanvoelende materialen en kwaliteitsvol stiksel, dat borg staat voor een vleugje exclusiviteit.

     

    De bestuurdersstoel is ook geventileerd. De verluchting wordt geregeld door een ventilator met twee standen om de bestuurder ook bij warm weer alle comfort te bieden.

     

    De ruime koffer is 423 liter groot en biedt voldoende ruimte voor drie full size golftassen, terwijl de achterbank volledig kan worden neergeklapt om nog meer stouwruimte vrij te maken.

     

    De achterbankleuning staat in een comfortabele hoek van 27.5 graden, terwijl de zo goed als vlakke bodem ook op lange reizen het comfort van de achterpassagiers verzekert.Met de achterbank neergeklapt ontstaat een volledig vlakke laadvloer. Voor nog meer flexibiliteit werd ze opgedeeld in 60/40-verhouding. De Tivoli heeft ook talrijke bergvakken verspreid over het interieur, waaronder de centrale console, die groot genoeg is om er een iPad in onder te brengen, het handschoenenkastje, een verborgen lade,een open ladeen een bagagelade. Verder is er ruimte om een fles van 1.5 liter onder te brengen in elk van de bergruimtes in de zijdeuren voor- en achteraan.

     

    Kleurenpalet

    Met de jongere koper in het achterhoofd biedt de Tivoli de keuze uit acht opwindende koetswerkkleuren en vijf tweekleurige koetswerk- en dakkleurcombinatiesvoor nog meer stijl en individualiteit.

     

    Voor het interieur is er keuze tussen natuurlijk beige of zwart en beide kleuren kunnen gecombineerd worden met een knappe stoffen bekleding, een combinatie van kunstleder en stof, of echt luxueus leder.

     

    Als bijkomende optie is er een rood lederen interieur, dat voor een sportieve, markante look zorgt. Het rode kwaliteitsleder voor de stoelen, de deurbekleding en centrale console vormt een harmonieus geheel met het onderaan afgeplatte sportstuurwiel.

     

     

    4.PRESTATIES

     

    Aandrijfgroep

    Het nieuwe aandrijvingsgeheel van de Tivoli werd ontworpen om zo compact, efficiënt en betrouwbaar mogelijk te zijn.Tijdens zijn ontwikkelingsperiode van meer dan drie jaar werd de auto getest in winterse omstandigheden bij min 42graden tot in woestijnhitte van meer dan 50 graden, met remtesten in de bergen tot op 4,000 meter hoogte.

     

    Beide motoren voldoen aan de Euro 6-uitstootnorm. De 128 pk sterke e-XGi160 benzinemotorwerd ontwikkeld met het oog op een maximale efficiëntie, terwijl de e-XDi160 dieselmotor van 115 pk de klemtoon op krachtige prestaties legt. De auto werd ook volgens de Duitse DIN-standaard voor kwaliteit en betrouwbaarheid getest volgens dezelfde testprocedure die wordt gebruikt door de Europese premiumconstructeurs.

     

    De nieuw ontwikkelde e-XGi160 benzinemotor levert 128 pk bij 6.000o/m en een maximumkoppel van 160Nm bij 4,600 o/m. Hij biedt optimale prestaties bij gebruik in de stad en op grote wegen, met uitstekende NVH-karakteristieken (noise, vibration&harshness). De e-XDi160 dieselmotorbiedt een maximumvermogen van 115pk bij 3.400-4.000o/m en 300Nm aan koppel tussen1.500 en 2.500o/m voor krachtige en sportieve rijprestaties.

     

    Zowel de benzine- als de dieselmotor met manuele overbrenging is uitgerust met een stop-startsysteem (ISG ofte Idle Stop & Go) om de CO2-uitstoot verder te verlagen. Dankzij de toepassing van ISG daalt de kooldioxide-emissie van de1.6-literbenzinemotor met tweewielaandrijving en manuele versnellingsbak van 154 naar 149g/km. De 1.6-liter dieselmotor haalt zelfs een CO2-uitstoot van 109g/kmin combinatie met tweewielaandrijving, manuele versnellingsbak en Idle Stop & Go (113 g/km zonder).

     

    Een variabel inlaatsysteem op de e-XGi160 benzinemotor optimaliseert het brandstofverbruik en zorgt voor maximale prestaties in het verkeer van alledag.

     

    Andere opmerkelijke kenmerken zijn een geavanceerde distributieriem voor minder motorlawaai en de toepassing van onder hoge druk gegoten aluminium voor het onderste gedeelte van het cilinderblok, om gewicht, lawaai en trillingen te verminderen en tegelijk de sterkte en de duurzaamheid van de motor te verhogen.

     

    De e-XDi160 dieselmotor doet een beroep op een turbolader van de vijfde generatie (E-VGT) om de prestaties bij lage en middelhoge toerentallen te maximaliseren voor een flinke dosis dagelijkse rijpret. Daarnaast zorgen tandwielen met aangepaste vertanding op de distributie ervoor dat er minder trillingen en geluiden optreden.

     

    Door het gebruik van een tweetrapsoliepomp met variabel debiet kon het rendement van de diesel nog worden verhoogd, doordat de pomp minder koppel afneemt van de motor terwijl de olieaanvoer bij lage en middelhoge toerentallen verbetert.

     

    Er worden ook twee overbrengingen aangeboden. De handgeschakelde zesversnellingsbak is ontworpen om bij lage tot middelhoge toerentallen voor een optimale brandstofefficiëntie in combinatie met een geleidelijke acceleratie te zorgen, met minder lawaai en trillingen dankzij het vooruitstrevende tandwielontwerp.

     

    Als alternatief is een automatische zestrapsoverbrenging van AISIN verkrijgbaar. Deze beproefde automaat werd ontworpen voor een geoptimaliseerd verbruik met minimaal krachtverlies en voor soepele, dynamische schakelovergangen voor comfortabel rijden en een verbeterde gasrespons, dankzij de Quick Shift Control en geoptimaliseerde versnellingsverhoudingen.

     

    Rijgedrag

     

    Smart Steer

    Het Smart Steer-systeem biedt drie verschillende stuurmodi - Normal, Comfort en Sport.

     

    Afhankelijk van zijn voorkeur kan de bestuurder het stuurgevoel afstellen op de rij-omstandigheden, met verschillende instellingen voor veilig, comfortabel sturen bij parkeren, lage snelheden en stop/start stadsverkeer, of bij ritten aan hoge snelheid op de autosnelweg.

     

    De Tivoli heeft ook een elektrisch stuurbekrachtigingssysteem dat de stuurinspanning reduceert en tegelijk het energieverbruik minimaliseert door ervoor te zorgen dat de bekrachtigingsmotor enkel geactiveerd wordt wanneer het nodig is.

     

    Ophanging& NVH

    De Tivoli beschiktvooraan over McPherson-veerpoten op een hulponderstel (voor meer stevigheid en veiligheid) en spiraalveren, die zorgen voor een perfect rijcomfort en stabiliteit op hoge snelheid.

     

    De achterophanging bestaat bij de tweewielaangedreven versies uit een lichte en toch robuuste torsieas met achteraan gemonteerde veren, die garant staat voor zachtheid en stabiliteit. De vierwielaangedreven auto’s krijgen achteraan een multilinkophanging.

     

    Een geïsoleerd dubbelwandig waterdicht schot tussen de motorruimte en het interieur draagt verder bij tot het terugdringen van het motorlawaai.

     

    Slimme vierwielaandrijving

    Voortbouwend op zijn 4x4-DNA zal SsangYong later dit jaar eenintelligente vierwielaandrijving voorzien voor de Tivoli.Het elektronisch gestuurde “on demand”-systeem verdeelt het vermogen tussen de voor- en achterwielen en past zich automatisch aan de ondergrond en de rij-omstandigheden aan voor optimale prestaties.

     

    In normalerij-omstandigheden stuurt het systeem al het vermogen naar de voorwielen voor een lager verbruik, en bij sneeuw of gladde omstandigheden schakelt hij automatisch over naar vierwielaandrijving door het vermogen door te sluizen naar de achterwielen om zo de rijstabiliteit te garanderen.Om meer veiligheid en een geruster gevoel te bieden bij het vertrekken op een helling beschikken de versies met vierwielaandrijving over een vertrekhulp (Hill Start Assist). Het 4x4-systeem staat onder toezicht van het ESP en het ABS.

     

    Off-roadvaardigheden

    Met zijn geavanceerde vierwielaandrijving – een voorziening die allesbehalve courant is in dit marktsegment – heeft de Tivoli ookechte off-roadmogelijkheden. Met een bodemvrijheid van 167mm, een oprijhoek van 20,8 graden, een afrijhoek van 28,0 gradenen een klimhoek van 18,7 graden is hij ook off road echt performant.

     

    5.VEILIGHEID

     

    Actieve veiligheid

    De Tivoli werd volgens extreem hogesterkte- en veiligheidsstandaarden gebouwd, en 71,4% van zijn koetswerk bestaat uit HSS (High Strength Steel) waarvan ongeveer 40% AHSS (Advanced High Strength Steel) bevat. Om de impact van een aanrijding te verminderen werden 10 belangrijke delen van de auto versterkt door gebruik te maken van het ‘Hot Press Forming’-proces waarbij de sterkte van het staal verhoogd wordt tot 1500Mpain vergelijking met normaal staal met een sterkte van 590Mpa.

     

    Een andere belangrijke veiligheidsvoorziening is het Electronic Stability Program (ESP) dat voortdurend een hele reeks parameters opvolgt(voertuigsnelheid en -balans, motorvermogen, pedaalstand en stuurhoek) en op de motor en de remmen ingrijpt wanneer de bestuurder de controle dreigt te verliezen door weersomstandigheden of een plotse richtingsverandering.

     

    De Active Roll over Protection (ARP)weerhoudt de wagen ervan een koprol te maken bij plotse richtingsveranderingen aan hoge snelheden, en het Brake Assist System (BAS) verhoogt de remkracht wanneer een bestuurder onvoldoende druk op het rempedaal uitoefent in een noodsituatie.

     

    EBD-ABS (Electronic Brake-force Distribution en Anti-lockBrakeSystem) verdeelt de remkracht over de voor- en achterwielen overeenkomstig het aantal passagiers en de lading, terwijl het Full Traction Control System het doorslippen van de banden tegengaat door in te grijpen op de remmen en de motor.

     

    Daarnaast zijn er andere veiligheidsvoorzieningen zoals het Hill Start Assist –zie hierboven,en hetEmergency Stop Signaldat, wanneer bij een noodsituatie hard geremd wordt, de noodknipperlichten activeert om zo een aanrijding te vermijden.

     

    Passieve veiligheid

    SsangYonghecht veel belang aan veiligheid en om de passagiers optimaal te beschermen,beschikt de Tivoli over zeven airbags: twee frontale airbags en een knie-airbag voor de bestuurder, en zij- en gordijnairbags voor zijdelingse veiligheid. Er is een geavanceerd Safety Restraint System om passagiers stevig in hun stoelen te houden bij een aanrijding, terwijl dedubbele voorspannersautomatisch de veiligheidsgordel aantrekken om de passagiers veilig op hun plaats te houden bij een impact.

     

    De Tivoli behaalde de beste veiligheidsscore in de Advanced European Mobile DeformableBarrier- test, die de beschermingbij een zijdelingse aanrijding in de meest kwetsbare hoek nagaat.

     

    Andere veiligheidsitems zijn een bandendrukcontrolesysteem (TPMS) dat de bestuurder onmiddellijk verwittigt bij veranderingen in de bandenspanning,leddagrijlichten voor een betere zichtbaarheid en eengordelverklikkers op de vijf zitplaatsen. Naast de standaardkoplampen zijn ook xenonkoplampen verkrijgbaar als optie voor een nog betere verlichting en veiliger rijden in het donker.

     

     

    6.COMFORT &GEBRUIKSGEMAK

     

    De Tivoli biedt zijn inzittenden al de voordelen van een SUV met het comfort en het gebruiksgemak van een berline. Zijn ruime interieur voor passagiers voor- én achterin maakt van de Tivolide perfecte auto voor dagelijks gebruik en vrije tijd.

     

    De automatische dual zone airconditioning zorgt dat de passagiers tijdens de hele reis van een optimale temperatuur genieten doordat de buitentemperatuur en de luchtvochtigheid doorlopend worden gemeten. De manuele airconditioning biedt zeven verschillende niveaus. De grote primeur is echter de geventileerde bestuurdersstoel met twee standen, voor extra comfort en verkoeling onderweg.

     

    Om het rijcomfort bij koud weer verder te verbeteren beschikt de auto over verwarmde stoelen vooraan en een verwarmd stuurwiel.

     

    De Tivoli wordt naar keuze uitgerust met een nieuw ontworpen MP3-audiosysteem of een 7” hogeresolutie-audiosysteem. Via de USB/AUX-aansluiting kunnen gebruikers inhoud van hun externe audioapparaten streamen, terwijl ze ook veilig hun mobiele telefoon kunnen gebruiken dankzij het Bluetooth-handsfreesysteem. Een iPod-en iPhone-ingang is eveneens voorzien. Passagiers kunnen vol vertrouwen reizen door een Tom-Tom navigatiescherm van 7”, dat verbonden is met de achteruitrijcamera.

     

    Makkelijk sluiten en openen van de auto is mogelijk door het nieuwe design van de inklapsleutel met afstandsbediening, terwijl een smart keyals optie verkrijgbaar is.Een rood verlicht instrumentencluster is standaard, het Supervision cluster is verkrijgbaar als optie, samen met heldere LCD’svoor de boordcomputer, de schakelindicator, de buitentemperatuur, de bandendruk en andere belangrijke informatie.

     

    De Tivoli laat de bestuurder toe de kleur van het instrumentencluster aan te passen aan zijn gemoedstoestand. Er zijn zes kleuren (rood, blauw, geel, hemelsblauw, wit en zwart), overdag én ‘s nachts. De sfeerverlichting in de onderzijde van de deurbekleding en de centrale console zorgt bovendien voor een rustgevende omgeving in het donker.

     

    Twee parkeersensoren vooraan en vier stuks achteraan helpen de bestuurder om de Tivoli veilig en makkelijk te parkeren.

     

    Als bijkomende standaardcomfortvoorzieningen zijn er derichtingaanwijzers met tipbediening, automatische ruitenwissers met regensensor, cruisecontrol (met snelheden die kunnen ingesteld worden tussen 36 en 150km/h), automatische koplampen en een automatisch dimmende binnenspiegel.

     

    Opmerking: specificaties en uitrustingkunnen verschillen van markt tot markt.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    7. UITRUSTING

     

    Mechanisch

  • 1,6-liter e-XGi160 benzinemotor van 128 pk
  • 1,6-liter e-XDi160 dieselmotor van 115 pk met partikelfilter en katalysator (CDPF)
  • Active AWD-systeem met vergrendelmodus
  • Manuele zesversnellingsbak met schakelindicator
  • Automatische zesversnellingsbak met manuele schakelmogelijkheid
  • MacPherson-veerpoten vooraan
  • Torsiestang achteraan
  • Multilink achterophanging (met Active AWD-systeem)
  • Elektrische stuurbekrachtiging (EPS)
  • Spanningsstabilisator
  • Brandstoftank van 47 liter
  • Smart Steer met 3 standen: normal, comfort en sport
  • Stop-startsysteem op versies met manuele transmissie
  • Zitplaatsen

  • 6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • In de hoogte verstelbare bestuurdersstoel
  • In 60/40-verhouding gedeelde achterbank met neerklapbare centrale armleuning
  • Lederen bekleding - achterbank met neerklapbare centrale armleuning
  • Bekleding in rood leder
  • Bekleding in thermoplastisch polyurethaan (TPU) en stof
  • Bekleding in geweven stof
  • Geventileerde bestuurdersstoel
  • Stoelverwarming vooraan
  • Verstelbare hoofdsteunen vooraan
  • Klimaatregeling

  • Volautomatische airconditioning met twee zones, temperatuursensor en digitale display
  • Manuele airconditioning met maximale koelfunctie
  • Luchtkanaal naar achterbank om het interieurklimaat optimaal te beheersen
  • Positievetemperatuurcoëfficiënt (PTC)-verwarmer voor dieselversies
  • Stijl en afwerking

  • Radiatorrooster in zwarte pianolak

  • Deurprofielen en motorkaprand in glanzend chroom

  • Zonwerend glas voor de voorruit en zijruiten vooraan

  • Privacy glass voor zijruiten achteraan en achterruit

  • Gestileerde dakrails

  • Sportieve dakspoiler met geïntegreerd ledremlicht

  • 18” aluminium velgen op banden in maat 215/45 - gefacetteerd

  • 18” aluminium velgen op banden in maat 215/45R

  • 16” aluminium velgen op banden in maat 205/60R

  • 16” stalen velgen op banden in maat 205/60R

  • < >

    Noodwiel in maat 125/80R16

  • Lederen stuurvelg

  • Urethaan stuurvelg

  • Zilveren accenten voor instrumentenpaneel in combinatie met beige en zwart interieur

  • Zilveren en rode accenten in instrumentenpaneel in combinatie met rood interieur

  • < >

    Koplampen met hoogteregeling

  • Xenonkoplampen met hoogteregeling

  • Comfort

  • Supervision-instrumentengroep met keuze uit zes kleuren

  • Led-knipperlichten in de buitenspiegels

  • Elektronische cruisecontrol

  • Double DIN audiosysteem met mp3-speler en iPod/iPhone-aansluiting (met RDS)

  • 7” hogeresolutie-aanraakscherm met audio streaming en weergave achteruitrijcamera

  • TomTom 7” navigatiesysteem met weergave achteruitrijcamera en audio streaming

  • USB-sleuf, Aux-ingang en HDMI-poort

  • Bluetooth handsfree

  • < >

    Richtingaanwijzers met tipbediening

  • Verwarmde achterruit met ontdooiingstimer

  • Elektrisch schuif- en kanteldak met jaloezie

  • Elektrisch bediende ruiten

  • Klapsleutel met paniekalarm

  • Sleutelvrije deurontgrendeling

  • Dubbele smart key met elektronisch stuurkolomslot

  • Zes luidsprekers, waaronder twee tweeters voor een kwaliteitsvolle klankweergave

  • Audiobedieningstoetsen op het stuurwiel

  • Boordcomputer met buitentemperatuurmeter

  • 12V-stopcontact onder het instrumentenpaneel

  • Elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels

  • Automatische koplamp- en ruitenwisseractivatie

  • Draagbare asbak

  • Digitale klok

  • Dubbele gasvijzels voor kofferklep

  • Centraal opbergvak

  • Handgreep op de kofferklep

  • Bekerhouders voor- en achteraan

  • Zonnekleppen met verlicht make-upspiegeltje

  • Bagagescherm en bevestigingsnet

  • Gereedschapsset in de kofferruimte

  • Elektronische ontgrendeling van de kofferklep

  • Manueel verstelbaar stuurwiel

  • Verwarmd stuurwiel

  • Veiligheid

  • Monocoque-kooistructuur
  • Impactbalken in de deuren voor een optimale zijdelingse bescherming
  • Frontale airbag voor bestuurder en passagier voorin
  • Gordels met spankrachtbegrenzers en dubbele voorspanners
  • Gordijnairbags voor- en achteraan

  • Zijdelingse airbags vooraan

  • Knieairbag voor bestuurder

  • Uitschakelbare passagiersairbag

  • Parkeersensoren achteraan

  • Parkeersensoren vooraan

  • < >

    ESP met hydraulische rembekrachtiging, Hill Start Assist (HSA) en Active Roll-over Protection (ARP)

  • Noodstopsignaal (ESS)

  • Geventileerde schijfremmen vooraan

  • Schijfremmen achteraan

  • Uitstapverlichting in de deuren

  • < >

    Achterruitwisser met sproeier en intervalfunctie

  • Handbediende parkeerrem

  • < >

    Anti-carjackingvergrendeling voor de deuren

  • Snelheidsafhankelijke gordelherinnering voor de voorstoelen en achterbank

  • Centrale driepuntsgordel achterin

  • Isofix- en tetherverankering voor kinderstoeltjes

  • Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel

  • Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS)

  •  

     

    ※ De bovenstaande uitrusting is gebaseerd op de Europese specificatie.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    8.TECHNISCHE SPECIFICATIES

     

    Engine

    Petrol

    Diesel

    Driven Wheels

    2WD

    AWD

    2WD

    AWD

    Transmission

    6MT

    6AT

    6MT

    6AT

    6MT

    6AT

    6MT

    6AT

    Dimensions

    Overall length

    mm

    4,195

    4,195

    Overall width

    mm

    1,795

    1,795

    Overall height

    mm

    1,590 (1,600 : with roof rack)

    1,590 (1,600 : with roof rack)

    Wheelbase

    mm

    2,600

    2,600

    Tread

    Front

    mm

    1,555

    1,555

    Rear

    mm

    1,555

    1,555

    Overhang

    Front

    mm

    860

    860

    Rear

    mm

    735

    735

    Approach angle

    degree

    20.5

    20.5

    Departure angle

    degree

    28.0

    28.0

    Ramp angle

    degree

    17.0

    17.0

    Min. clearance

    mm

    167

    167

    Min. turning radius

    m

    5.3

    5.3

    Weight

    Gross vehicle weight

    kg

    1,810

    1,900

    1,920

    2,010

    Kerb weight

    kg

    1,270

    1,300

    1,370

    1,400

    1,355

    1,390

    1,455

    1,490

    Gross trailer

    weight

    Braked

    kg

    1,000

    1,500

    Unbraked

    kg

    500

    500

    Engine

    Fuel

    -

    Petrol

    Diesel

    Capacity

    cc

    1,597

    1,597

    Bore x stroke

    mm

    76 x 88

    76 x 88

    Compression ratio

    -

    10.5 : 1

    15.5 : 1

    Number of cylinders

    -

    4 In-line

    4 In-line

    Performance

    Max. power

    kW/rpm

    94.1 / 6,000

    84.6 / 3,400~4,000

    ps/rpm

    128 / 6,000

    115 / 3,400~4,000

    Max. torque

    Nm/rpm

    160 / 4,600

    300 / 1,500~2,500

    kg.m/rpm

    16.3 / 4,600

    30.6 / 1,500~2,500

    Max. speed

    km/h

    181

    175

    181

    175

    175

    172

    175

    172

    Fuel

    Consumption

    CO2 (Combined)

    g/km

    154 (149*)

    167

    162(157*)

    176

    113 (109*)

    146

    123 (119*)

    156

    Combined

    L/100km

    6.6 (6.4*)

    7.2

    7.0(6.8*)

    7.6

    4.3 (4.2*)

    5.5

    4.7 (4.5*)

    5.9

    Urban

    L/100km

    8.6 (8.2*)

    9.8

    9.1(8.6*)

    10.2

    5.1 (4.8*)

    7.4

    5.5 (5.1*)

    7.8

    Extra urban

    L/100km

    5.5 (5.4*)

    5.7

    5.8(5.7*)

    6.1

    3.9 (3.8*)

    4.5

    4.2 (4.2*)

    4.9

    * Cijfers met stop-start (ISG)

    ※ De bovenstaande technische gegevens kunnen licht verschillen naargelang van de homologatievereisten of marktspecificatie.

    ※  De benzine- en dieselmotoren voldoen aan de Euro6-norm
  • < >

    Achterlichtblokken met leds voor zij- en remlichten

  • Tweekleurige profielen onderaan

  • Deurgrepen in koetswerkkleur

  • Hybride ruitenwisserbladen

  • Verchroomde deurgrepen vanbinnen

  • Beschermingsprofiel voordeuren in inox

  • Speciale tweekleurige buitenafwerking

  • Sfeerverlichting in deurpanelen en middenconsole