SSANGYONG PRESENTEERT ZIJN XAVL MIDSIZE SUV CONCEPT EN KORANDO 2017 IN GENEVE

SSANGYONG PRESENTEERT ZIJN XAVL MIDSIZE SUV CONCEPT EN KORANDO 2017 IN GENEVE

Dinsdag 7 maart 2017 —

  • XAVL concept pakt uit met gedurfde stijlkenmerken uit het erfgoed van het merk

  • Geeft de richting aan van SsangYongs toekomstige design en productontwikkeling

  • Combineert de robuustheid van een authentieke SUV met de functionaliteit van een monovolume met zeven zitplaatsen

  • Nieuwe look voor de immer populaire cross-over Korando 2017

 

SsangYong Motor Company, (CEO, Johng-sik Choi; www.smotor.com/en) presenteerde vandaag een nieuw voorsmaakje van de toekomstige SUV van het merk op de Geneva Motor Show in Zwitserland: de XAVL concept.

"Als het oudste automerk en de enige specialist in SUV's en 4x4-voertuigen in Korea is het aan ons om richting te geven aan de ontwikkeling van nieuwe producten in deze sector. Ik ben zeer verheugd om dit concept te mogen onthullen. Een conceptcar die de richting aangeeft van de toekomstige generatie SsangYong-auto's.

"De XAVL is een verdere ontwikkeling van de XAV concept, die we presenteerden op de Frankfurt Motor Show in 2015.  Deze langere auto zal in alle comfort zeven inzittenden kunnen vervoeren en zal worden aangedreven door zowel benzine- als nieuwe schone dieselmotoren.

"Bijzonder belangrijk is dat dit concept zwaar leunt op ons erfgoed. Onbeschaamd liet zijn design zich inspireren door ons klassieke en iconische Korando-model van de jaren 90", zei de heer Choi.

De SsangYong XAVL concept - eXciting Authentic Vehicle Long - is gebaseerd op de productontwikkelingsfilosofie 'Robuust, Speciaal en Premium'.  De XAVL is een stoer, mannelijk ogend en authentiek SUV-concept dat geavanceerd comfort en functionaliteit verzoent met een gebruiksvriendelijke interface, en geeft een voorsmaakje van alweer een strategisch model voor de toekomstige groei van het merk.

Met zeven aparte zitplaatsen en een grote binnenruimte introduceert de XAVL een nieuwe rol voor een midsize SUV, door offroadcapaciteiten te combineren met de veelzijdigheid en de functionaliteit van een monovolume.   De drie zitrijen zijn opgesteld in twee-drie-tweeformatie.  De vijf stoelen van de tweede en derde zitrij zijn allemaal wegklapbaar en verschuifbaar om het comfort en de ruimte te maximaliseren, en tegelijk de flexibiliteit te bieden die wordt verwacht van zowel een SUV als een monovolume. 

In tegenstelling tot de stoere, mannelijke buitenkant, werd voor het interieur een comfortabele en delicate ambiance gecreëerd, versterkt door een grote en eigentijdse ruimte met een verfijnde, subtiele verlichting.  Bovendien maakt de slimme gebruikersinterface vrije communicatie mogelijk tussen passagiers, auto en thuis.

De XAVL concept is een midsize SUV en haalde zijn inspiratie bij de tweede generatie van de klassieke Korando uit de jaren 90.  Deze eigentijdse interpretatie van de originele auto zal naar verwachting in de nabije toekomst uitmonden in de productieversie van een echte offroad-SUV.

De XAVL biedt de keuze tussen een Euro 6d-Temp 1.5-benzinemotor of 1.6-diesel, in combinatie met een manuele of automatische 6-versnellingsbak en keuzemogelijkheid voor een 2WD-systeem. 

De 1.6-dieselmotor is met name gericht op de Europese markt en bereikt een CO2-uitstoot van 120-150 g/km (2WD, MT/AT, met stop/start).  De 1.5-benzinemotor is bedoeld voor markten met een voorkeur voor rijprestaties bij lage en middelhoge snelheden en een laag brandstofverbruik, en haalt een CO2-uitstoot van 150-170 g/km (2WD, MT/AT, met stop/start).

Veiligheid is van het grootste belang voor SsangYong: de XAVL is voorzien van een externe airbag voor een betere bescherming voor voetgangers, terwijl de veiligheid van de inzittenden extra wordt verzekerd door een centrale airbag tussen de bestuurder en de voorpassagier, evenals een knieairbag voor de bestuurder.

Voor het comfort en de veiligheid van de bestuurders is de XAVL uitgerust met een reeks nieuwe elektronische veiligheidssystemen, waaronder Advanced Emergency Breaking System, Lane Change Assist, Lane Keeping Assist, High Beam Assistance, Blind Spot Detection en Rear Cross Traffic Alert.

De auto is ook uitgerust met een Smart Parking Assist System, een kleuren-lcd-scherm van 10,25 duim, en een wifihotspot voor de tweede en derde zitrij.  Bovendien kunnen de navigatie, de verwarming, de ventilatie/airco en het infotainmentsysteem in de dakhemel allemaal worden bediend vanaf een smartphone, terwijl de inzittenden dankzij de Link to Home IOT-technologie (Internet of Things) ook verbinding kunnen maken met hun huis voor het beheer van CCTV, beveiligingssystemen, huishoudelijke apparatuur en temperatuurregeling.

De XAVL is 4.630 mm lang, 1.866 mm breed, 1.640 mm hoog en heeft een wielbasis van 2.775 mm.

 

OPGEFRISTE KORANDO VOOR 2017

  • Ruime gezinswagen met geweldige offroadprestaties

  • Opvallend design voor radiatorrooster en koplampen sluit aan bij de nieuwe SsangYong-'look'

  • Camera's voor- en achteraan voor meer veiligheid

 

De SUV Korando werd aanzienlijk verbeterd voor 2017, met een stijlvol nieuw design, betere uitrusting en extra veiligheidsvoorzieningen.

De auto heeft een vernieuwde voorkant, die werd hertekend om het robuuste karakter van de auto te benadrukken met een opvallend nieuw design voor radiatorrooster en koplampen, terwijl ook de veiligheid werd verbeterd met de toevoeging van een vooraanzichtcamera - een primeur in deze SUV-klasse. 

Europese verkoop begint vanaf het tweede kwartaal van het jaar.

De nieuwe Korando SUV is ontworpen voor jonge gezinnen met een actieve levensstijl, en wil beantwoorden aan alle behoeften van het gezinsleven: veel binnenruimte voor opgroeiende kinderen en een royale bagageruimte voor al hun spullen voor hun vrijetijdsbesteding.

De auto is voorzien van dagrijverlichting met 11 hoogeffectieve ledlampen met aparte lenzen om het zicht te verbeteren, nieuwe 'diamond-cut' 18-duimvelgen, een nieuw ergonomisch ontworpen stuurwiel, en een nieuw 'super-vision'-instrumentenpaneel waarmee de bestuurder kan kiezen uit zes kleuren. 

De nieuwe auto krijgt ook veiligheidscamera's voor- en achteraan, die de veiligheid aanzienlijk verbeteren door de bestuurder bijstand te bieden bij het parkeren of rijden met lage snelheid.

Er is keuze tussen een kleurenscherm van 7 duim met een 'mirroring'-functie om verbinding te maken met een smartphone of een HDMI-kabel, en een TomTom-navigatie: beide zijn voorzien van cameraweergave, Bluetooth-handsfreefunctionaliteit en iPod-aansluitingen.

De nieuwe Korando wordt aangedreven door een drukgevoede Euro 6-compatibele 2.2-diesel- of 2.0-benzinemotor (afhankelijk van de markt), gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak of een optionele 6-trapsautomaat van Aisin voor vloeiende, dynamische schakelovergangen, een comfortabel rijgedrag en levendige acceleraties.  De auto is verkrijgbaar met voorwielaandrijving of een slimme, 'on-demand' vierwielaandrijving, en is daardoor het ultieme vrijetijdsvoertuig.