SsangYong op het Salon van Brussel 2020

SsangYong op het Salon van Brussel 2020

Een jaar om weer op te leven

SsangYong op het Salon van Brussel 2020

  • Einde van een moeilijk jaar voor het merk      
  • Marktintroductie van de gloednieuwe Korando
  • Facelift van de Tivoli
  • De Rexton krijgt binnenkort een update
  • De Musso pick-up toont zijn spieren·      
  • Afscheid van de Rodius en XLV  

Welkom het Autosalon van Brussel dat ook dit jaar weer een belangrijke afspraak is omdat het andermaal een "groot" salon is. We zullen er geen doekjes om winden: het afgelopen jaar is voor SsangYong wat moeilijker geweest. We kregen immers af te rekenen met de onzekerheid van een maatschappij die evolueert en dat was ook bij de consument voelbaar. Strengere CO2-normen en de transitie van diesel naar benzine waren erg complex voor een gamma als het onze. Desondanks hebben Koreaanse merken de gave om snel de juiste beslissingen te nemen zodat ze zonder te aarzelen het hoofd kunnen bieden aan een nieuwe marktrealiteit. Precies daarom kijken we 2020 positief tegemoet. Dat doen we zoals gewoonlijk met opgerolde mouwen en de nodige  vechtlust. Hieronder leest u hoe we dat zullen aanpakken. 

Om te beginnen werden de cruciale modellen van ons gamma enkele weken geleden vernieuwd. We hebben een gloednieuwe generatie van de Korando gelanceerd en die oogt aantrekkelijker dan ooit tevoren. Hij kan overtuigen met een uitstekende kwaliteit/prijs verhouding.

Ook onze compacte Tivoli kreeg een update. Beide modellen zijn voortaan beschikbaar met een turbo benzinemotor, iets wat in ons gamma ontbrak, vooral op een moment dat consumenten steeds minder geneigd waren om een diesel aan te schaffen.

De Rexton zit momenteel in een overgangsfase, want er wordt gewerkt aan een aangepaste versie die in september wordt verwacht. Hierover leest u meer informatie verder in het persdossier.   Vorig jaar was hij niet op de stand te vinden, maar dit jaar kan u de jongste telg van onze Musso-familie ontdekken: de Grand Musso; een langere, meer gespierde versie die bovendien extra sleepvermogen biedt. 

Tot slot zullen we dit jaar afscheid nemen van een vaste waarde voor ons merk. Het minste wat je van dit model kan zeggen, is dat hij over de tong ging en in die zin heeft hij bijgedragen tot de naambekendheid van SsangYong. Onze beroemde Rodius MPV zorgde vaak voor controverse, maar wie de moeite nam om hem te leren kennen, werd even vaak fan. Begin 2020 zal onze vermaarde Rodius uit de catalogi verdwijnen.

U raadt het al, de nieuwe technische aanpassingen, de facelifts en het verdwijnen van bepaalde modellen moet u vooral in het licht de nieuwe Europese CO2-regelgeving zien die op 1 januari 2020 van kracht wordt. Europa eist dat constructeurs hun verantwoordelijkheid nemen, en dat is precies wat SsangYong doet. Kortom, er ligt flink wat werk op de plank voor het komende jaar, en voor we een nieuwe afspraak maken voor een update over 12 maanden, wensen we u een goed Salon en een fantastisch 2020, zowel op professioneel al op persoonlijk vlak.

NL Salon 2020 - SsangYong Korando_TH.docx 29 KB NL Salon 2020 - SsangYong Musso_TH.docx 17 KB NL Salon 2020 - SsangYong Rexton_TH.docx 17 KB NL Salon 2020 - SsangYong Tivoli_TH.docx 28 KB

 

 

Over SsangYong Motors Middle Europe

OVER SSANGYONG MOTOR COMPANY

Datum: December 2018

SsangYong Motor Company zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

Vandaag omvat het gamma modellen als de Rexton, Korando, Tivoli en  XLV, maar ook de pick-up Musso en de monovolume Rodius.

SsangYong Motor Company breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. SsangYong boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) –de voormalige Sovjetunie – kan SsangYong rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, de Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Sinds de opstart van de Europese verkoop in 1996 werden er meer dan 264.000 auto’s verkocht, wat de brede aantrekkingskracht van SsangYong-voertuigen demonstreert. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een recent opgericht Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over SsangYong en zijn producten kunt u surfen naar http://www.smotor.com/en.

SsangYong Motors Middle Europe
Satenrozen 8
2550 Kontich