SsangYong in 2021

SsangYong in 2021

Het jaar van de elektrificatie

  • Gemiste afspraak
  • 2020 werd ondanks de omstandigheden toch een positief jaar
  • Twee elektrische modellen op het programma
  • Rexton maakt stevige comeback
  • Musso pick-up zet zijn carrière verder
  • Speciale serie van de Tivoli

We gaan er niet te lang bij stilstaan, maar we vinden het net als u erg jammer dat we elkaar dit jaar niet persoonlijk zullen kunnen ontmoeten, na de afgelasting van het Autosalon van Brussel. Laat ons hopen dat het slechts een uitgesteld evenement wordt, en dat het feest nog groter wordt op Salon van 2022. Deze jaarwissel is ook het ideale moment om de balans op te maken van 2020, en een tipje van de sluier te lichten over wat SsangYong in 2021 in petto heeft.

Wat 2020 betreft, kunnen we tot ieders verbazing slechts vaststellen dat het goed meevalt. Raadsel: wat hebben SsangYong, Ferrari, Porsche en Lamborghini met elkaar gemeen? In een markt die zwaar wordt getroffen door het coronavirus, en ruim 20% krimpt, zijn het de enige merken die groeien! SsangYong heeft in 2020 20% meer auto’s verkocht dan in 2019. De motor achter dit succes is de Korando die zeer goed werd onthaald door het publiek. Net als de pers waren de kopers onder de indruk van het succesvolle design, het uitstekende rijcomfort en de quasi onovertroffen kwaliteit/prijsverhouding. Dat gezegd zijnde, moeten we niet op de zaken vooruitlopen. Het is duidelijk dat we, in absolute aantallen, nog steeds een kleine speler zijn, maar omdat er vandaag niet al te veel goed nieuws te rapen valt, moeten we blij zijn met kleine dingen en de kans grijpen om ons hierover te verheugen.

Wij zien in deze vooruitgang een momentum dat we willen aanhouden, en we hebben er alle vertrouwen in dat we dit in 2021 zullen kunnen realiseren. SsangYong bereidt zich immers voor op de lancering van twee nieuwe modellen, of liever gezegd nieuwe versies van bestaande modellen die op flink wat belangstelling zullen kunnen rekenen. In de loop van dit jaar staat de 100% elektrische versie van het Korando bij de dealers, later wordt eveneens een EV-variante van de Tivoli verwacht. Uiteraard passen ook deze modellen in de SsangYong-traditie, waardoor elektrische mobiliteit danig zal democratiseren. Het ziet er zelfs naar uit dat zelfs de Chinese merken die op onze markt vaste voet aan de grond willen krijgen, het moeilijk zullen hebben om te concurreren.

Nadat de carrière van onze Full Size Rexton SUV gedeeltelijk ‘on hold’ werd gezet omdat tijdelijk enkel de bedrijfswagenversie beschikbaar was, volgt er nu een gezinsversie, dankzij een mechanische motorupdate waardoor die laatste voldoet aan de Euro 6d emissienormen. Deze terugkeer naar het volledige commerciële potentieel is nog een reden waarom wij geloven dat SsangYong ook in 2021 vooruitgang zal blijven boeken.

Ook de Musso en de Grand Musso pick-up modellen bleven het afgelopen jaar trouw op post en ze waren mee bepalend voor de goede resultaten van 2020. De Musso zal zijn carrière ook in 2021 verderzetten.

Last but not least zullen we in 2021 de carrière van onze compacte SUV, de Tivoli,  een boost geven. Dankzij een speciale serie, de Ruby, zal dit model nog aantrekkelijker worden dan hij reeds is. Meer informatie over de Ruby vindt u op de specifieke pagina's.

Kortom, hoewel SsangYong niet al te fel heeft geleden in dit echt ongewone jaar 2020, willen we niet nog een jaar van dit kaliber. Niet voor ons en ook niet voor iemand anders. Daarom hopen we dat 2021 een normaal jaar zal worden, een jaar waarin wij u het allerbeste wensen! En, als alles goed gaat, zien we elkaar in 2022 op de Heizel.

SsangYong Tivoli

SsangYong Korando

SsangYong Musso & Grand Musso

SsangYong Rexton

Over SsangYong Motors Middle Europe

OVER SSANGYONG MOTOR COMPANY

Datum: December 2018

SsangYong Motor Company zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

Vandaag omvat het gamma modellen als de Rexton, Korando, Tivoli en  XLV, maar ook de pick-up Musso en de monovolume Rodius.

SsangYong Motor Company breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. SsangYong boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) –de voormalige Sovjetunie – kan SsangYong rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, de Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Sinds de opstart van de Europese verkoop in 1996 werden er meer dan 264.000 auto’s verkocht, wat de brede aantrekkingskracht van SsangYong-voertuigen demonstreert. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een recent opgericht Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over SsangYong en zijn producten kunt u surfen naar http://www.smotor.com/en.

SsangYong Motors Middle Europe
Satenrozen 8
2550 Kontich