Salon van Geneve : Internationaal debuut voor de nieuwe SsangYong XLV en de SIV-2 Concept

  • Tivoli-gamma wordt uitgebreid met de XLV – de veelzijdige compacte SUV met verhoogde laadcapaciteit
  • SIV-2 concept met mild hybrid-aandrijving biedt een voorsmaakje van SsangYong’s toekomstige middelgrote multifunctionele cross-over

 

Internationale lancering van de SsangYong XLV

Na de geslaagde introductie van de Tivoli lanceert SsangYong op het salon van Genève de verlengde versie van zijn succesnummer, die nog meer laadvermogen en functionaliteit beidt: de XLV.  De auto werd vorig jaar voor het eerst als XLV Air conceptmodel getoond op het autosalon van Frankfurt, waar hij kreeg uiterst positieve reacties kreeg. De productie van het model kon dan ook niet uitblijven.

De XLV staat op hetzelfde onderstel als de Tivoli, de 2.600 mm lange wielbasis incluis. Vanaf de C-stijl is zijn koetswerk echter beduidend langer: 235 mm om exact te zijn, zodat de laadruimte tot een enorme 720 liter uitbreidt. De typische stijlkenmerken van de Tivoli werden niettemin behouden, met inbegrip van zijn harmonieus geïntegreerde SUV-koetswerkontwerp, coupélook en zwevende dak.

De XLV werd ontworpen om veelzijdige en multifunctionele oplossingen te bieden aan allerlei soorten klanten, zodat hij aansluiting vindt bij ieders levensstijl. De XLV wordt aangeboden met naar keuze een 1.6 op benzine of op diesel, beide Euro 6-conform. De klant heeft de keuze tussen een handgeschakelde of een automatische zesversnellingsbak, en tussen voorwielaandrijving of vierwielaandrijving.  

SIV-2 development concept

Eveneens in de Geneefse schijnwerpers staat de SIV-2 (Smart Interface Vehicle), een concept voor een middelgrote premium SUV.

Als een logisch vervolg op het SIV-1-concept, dat in 2013 werd voorgesteld in Genève, gaat de SIV-2 nog een stap verder in het designconcept ‘Dynamic Motion’.

De nieuwe conceptcar, die is gebaseerd op SsangYongs ontwikkelingsthema ‘Robuust, Speciaal, Premium’, borduurt voort op de emotionele interface tussen de bestuurder en de auto en zal uitgroeien tot een belangrijk strategisch model in het SsangYong-gamma.

De SIV-2 is een ‘mild hybrid’-auto, aangedreven door een drukgevoede 1.5-benzinemotor in combinatie met een elektrische motor-generator van 10 kW en een lithium-ionbatterij van 500 Wh. Dit resulteert in een ‘mild hybrid’-systeem van 48 V dat garant staat voor een stille en efficiënte rijervaring, een beperkte CO2-uitstoot en een geruisloze werking bij stationair toerental en lage snelheden.

Dit milieuvriendelijke concept wordt gekenmerkt door een lichtgewicht koetswerk, een laag zwaartepunt en een onderstel en ophanging die doorontwikkeld kunnen worden voor alternatieve modellen met hoogrendementsaandrijvingen, zoals hybrides, plug-inhybrides en elektromotoren om de toekomst van het merk SsangYong veilig te stellen.

Over SsangYong Motors Middle Europe

OVER SSANGYONG MOTOR COMPANY

Datum: Augustus 2018

SsangYong Motor Company zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

Vandaag omvat het gamma modellen als de Rexton, Korando, Tivoli en  XLV, maar ook de pick-up Musso en de monovolume Rodius.

SsangYong Motor Company breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. SsangYong boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) –de voormalige Sovjetunie – kan SsangYong rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, de Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Sinds de opstart van de Europese verkoop in 1996 werden er meer dan 264.000 auto’s verkocht, wat de brede aantrekkingskracht van SsangYong-voertuigen demonstreert. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een recent opgericht Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over SsangYong en zijn producten kunt u surfen naar http://www.smotor.com/en.

SsangYong Motors Middle Europe
Satenrozen 8
2550 Kontich