Grand Tivoli

Grand Tivoli

Terug van weggeweest...

  • Bijkomend Tivoli-model: de Tivoli Grand
  • Na het verdwijnen van de XLV komt er opnieuw een verlengde Tivoli
  • Aantrekkelijke 1.5 GDI turbo benzinemotor
  • Modulair en veelzijdig interieur
  • Extra veiligheidssystemen en bijkomende connectiviteit
  • Lancering zomer 2021

SsangYong vergroot andermaal het gamma van de succesvolle Tivoli. De XLV die bij de facelift van de gewone Tivoli uit de catalogi verdween, komt terug als Grand Tivoli. Hoewel deze vernieuwde versie zowel optisch als technisch grondig evolueert, blijft het interessante concept van de Tivoli XLV overeind. De Grand Tivoli – zoals hij voortaan door het leven gaat – biedt gezinnen vooral extra laadruimte en een modulaire koffer zodat de wagen nog meer inzetbaar wordt als gezinswagen. Met een lengte van 4,46 meter is dit één van de grootte SUV-modellen binnen het B-segmenten en dat aan een onklopbaar tarief.

FACELIFT

De vormtaal van de Tivoli Grand ligt in lijn met de facelift die de klassieke Tivoli vorig jaar heeft ondergaan. Het koetswerk van de Tivoli Grand is immers tot aan de C-stijl gelijklopend met dat van de bestaande Tivoli, de extra ruimte (23,5 centimeter) wordt achter de C-stijl toegevoegd en komt vooral de bagageruimte ten goede. Deze SUV heeft een duidelijke persoonlijkheid met een degelijke uitstraling dankzij de LED-koplampen die niet alleen zuinig en efficiënt zijn, maar ook een esthetische meerwaarde bieden. De onderkant van de bumpers en de flanken, net als de contouren van de wielkasten krijgen een kunststof beschermrand, wat zijn stoere imago nog meer versterkt. Voor de achterbumper gebruikt men hetzelfde uitgesproken design van de snuit en ook hier zorgen de lichtunits met LED-technologie voor een verfijnde toets. In de zijspiegels worden richtingaanwijzers geïntegreerd en afhankelijk van het gekozen afwerkingsniveau worden ook lichtmetalen Diamond cut 18-duimsvelgen gemonteerd.

DIGITALE OMGEVING

Het interieur is – net als de vormgeving van het koetswerk – verregaand vergelijkbaar met dat van de compactere Tivoli sinds diens facelift. Dat betekent een vernieuwd dashboard met een digitaal 10,25 inch groot instrumentencluster dat de bestuurder naar wens kan personaliseren. Er is niet alleen keuze tussen de voorstelling van klassieke wijzerplaten of een grote digitale snelheidsmeter, men kan tevens de kaart van het navigatiesysteem in het gezichtsveld van de bestuurder projecteren. Centraal op de middenconsole zit een 9 inch scherm voor audio, navigatie en infotainment. De unit biedt ook hedendaagse connectiviteit met de smartphone van de bestuurder en is bovendien compatibel met Apple Carplay of Android Auto. De Tivoli Grand biedt vijf zitplaatsen en de rugleuning van de achterbank is verstelbaar tot een hoek van 32° waardoor de passagiers achteraan bijzonder comfortabel kunnen reizen. Vooraan zijn de stoelen elektrisch verstelbaar zodat elke bestuurder de juiste rijhouding vindt. De wagen dankt zijn benaming vooral aan de grotere kofferinhoud van 720 liter in vijfzitconfiguratie. De achterbank is in twee delen (40/60) neerklapbaar zodat men de bagageruimte kan vergroten tot 1.440 liter. Boven de bagageruimte zit voortaan ook een handige afdekrol die kostbare items in de koffer aan het zicht onttrekt.

KRACHTIGE EN ZUINIGE BENZINEMOTOR

Onder de motorkap voorziet SsangYong de 1.5 liter grote turbo benzinemotor. Deze viercilinder wordt gevoed door een rechtstreekse brandstofinspuiting wat zowel de prestaties als de emissie gunstig beïnvloedt. De T-GDI levert 163 pk bij 5.500 opm en biedt een trekkracht van 280 Nm vanaf 1.500 omwentelingen. Standaard wordt hij aan een manuele zesversnellingsbak gekoppeld en optioneel wordt een comfortabele Aisin-zestrapsautomaat geleverd. Deze Tivoli Grand wordt enkel met voorwielaandrijving geleverd waardoor verbruik en CO2-emissie beperkt blijven. De Tivoli Grand biedt drie rijmodi (normal, sport en winter) waarbij de ‘normal’-stand het verbruik optimaliseert, in de ‘sport’-modus komt de wagen dynamischer uit de hoek en de ‘winter’-keuzestand biedt een optimale tractie op een gladde ondergrond.

DEEP CONTROL

De verschillende elektronische rijhulpsystemen worden samengebracht onder de noemer Deep Control. Voor een auto uit het B-segment biedt de Tivoli Grand een uitzonderlijk arsenaal veiligheidssystemen waaronder een automatisch noodremsysteem om frontale aanrijdingen te voorkomen. Verder komt er een actieve rijstrookassistent die ervoor zorgt dat het voertuig binnen zijn rijstrook blijft, er is bovendien dodehoekdetectie en een systeem dat de bestuurder gedurende het achteruitrijden waarschuwt voor kruisend verkeer. Tot slot waakt SDA erover dat de bestuurder voldoende afstand bewaart tot zijn voorganger en wanneer men afgeleid is en de wagen voor u vertrekt aan de lichten, maakt een discreet pop-up signaal u hierop attent. Afhankelijk van het gekozen afwerkingsniveau worden de inzittenden verwend met accessoires zoals stuurverwarming, verwarmde en geventileerde stoelen en een inductielader voor de smartphone. Deze Tivoli Grand deelt de afwerkingsniveaus (Crystal, Amber, Quartz, Onyx en Sapphire) met de gewone Tivoli en kost ongeveer 1.500 euro meer dan zijn compacter broertje.  

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Lengte       4.460 mm

Breedte      1.810 mm

Hoogte      1.635 mm

Wielbasis      2.600 mm

Rijklaar gewicht     1.415 kg

Verbrandingsmotor     benzine turbo, 1.497 cc

Vermogen      120 kW / 163 pk bij 5.500 opm

Koppel       280 Nm tussen 1.500 en 4.000 opm

Overbrenging       6 versnellingen

Aandrijving      voorwielaandrijving

 

Prijslijst CATGAMB2106NL.pdf - 7 MB Brochure brochure-grand-tivoli-nl - 43 KB

Fotogallerij

Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image

 

Over SsangYong Motors Middle Europe

OVER SSANGYONG MOTOR COMPANY

Datum: December 2018

SsangYong Motor Company zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

Vandaag omvat het gamma modellen als de Rexton, Korando, Tivoli en  XLV, maar ook de pick-up Musso en de monovolume Rodius.

SsangYong Motor Company breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. SsangYong boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) –de voormalige Sovjetunie – kan SsangYong rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, de Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Sinds de opstart van de Europese verkoop in 1996 werden er meer dan 264.000 auto’s verkocht, wat de brede aantrekkingskracht van SsangYong-voertuigen demonstreert. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een recent opgericht Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over SsangYong en zijn producten kunt u surfen naar http://www.smotor.com/en.

SsangYong Motors Middle Europe
Satenrozen 8
2550 Kontich